Zdravotní turistika v Turecku
Představovaly tak sice celkově malou, avšak rychle rostoucí část celkových příjmů z turistiky. Vláda chce v příštích dvou letech zdvojnásobit počet turistů přijíždějících za zdravotní péčí na půl milionu a zvýšit příjmy na sedm miliard dolarů (136,9 miliardy Kč).
Turecko se snaží zvýšit příjmy z cestovního ruchu a snížit deficit běžného účtu, který je hlavní ekonomickou slabinou země. Cílem je odklon od nabídky zájezdů all-inclusive na pobřeží Středozemního moře, na které si stěžují místní podnikatelé, protože nejsou příliš velkým přínosem pro lokální ekonomiku.
Šéf skupiny Dunyagoz Group, která vlastní 14 očních klinik v Turecku a má pobočky v západní Evropě, Kazim Devranoglu uvádí, že zhruba deset procent všech jejich pacientů, tedy kolem 35.000 lidí ročně, je nyní ze zahraničí. “Jsou převážně ze zemí západní Evropy jako Německo, Nizozemsko, Belgie, ale také z Alžírska a Ázerbájdžánu.“
Za zájmem o Turecko stojí několik důvodů. Lidé ze zemí s přetíženým zdravotním systémem láká, že si mohou vybrat termín operace. Lidi z méně vyspělých zemí přitahuje zdravotní personál vyškolený na západě a množství nových soukromých zařízení. Zdravotníci i pacienti se shodují, že náklady na plastické a oční operace mohou být včetně dopravy a ubytování až o 60 procent nižší, než v západní Evropě.
Parlament v rámci podpory zdravotní turistiky letos zjednodušil soukromé investice do zdravotního sektoru. Vláda také uvažuje o vytvoření bezdaňových zón zdravotní péče lehce dostupných z letiště a o daňových pobídkách pro investory.
Čisté příjmy Turecka z turistiky loni činily 21,6 miliardy dolarů. Turecko je podle počtu turistů šestou největší turistickou destinací na světě. Analytici však upozorňují, že pokud si chce tuto pozici udržet, bude potřebovat nové strategie a alternativní turistickou nabídku, jako je právě zdravotní či nákupní turistika.
Zdroj: ČTK
- Odpovědět
Pošli odkaz