Reklama

Léčitelé

Návštěvník (Pá, 5. 9. 2008 - 11:09)

Arabský kulturní okruh
Arabská hudba ve své klasické tradici je souhrnem nejrůznějších prvků zemí, ovládnutých islámem - především ze Středomoří, Předního a Středního východu. Zatímco lidové tradice jednotlivých zemí jsou často podstatně odlišné, je jednotná klasická tradice společná všem arabsky mluvícím zemím; jednota se projevuje především v teorii a terminologii, ale částečně i v interpretační praxi, modálních strukturách nebo typech nástrojového doprovodu).
Následující pokus o nástin dějin a. h. musí být - zejména vzhledem k obtížné dostupnosti výchozích pramenů - jen neúplný (např. podle M. Haase a H. Oesche nelze v současnosti napsat dějiny hudby islámského světa). Jeho opěrnými body jsou podstatné hudebně-teoretické spisy, které měly v dějinách a. h. mimořádný význam, a ikonografický materiál. Ten je sice relativně nepočetný (vzhledem k různě přísně dodržovanému zákazu zobrazování živých bytostí, vycházejícímu z islámu), ale zato velmi hodnověrný (zobrazení mělo být podle islámu schopno vlastního života).
Z předislámského období (do r. 622) nejsou žádné přímé zprávy o hud. reáliích. Dochované termíny umožňují pouze určení pěstovaných žánrů: "hudá" (karavanní zpěv) a "nasb" byly spojovány s mužskými interprety, zatímco "zpívající otrokyně" (qajna) prováděly lehčí zábavní zpěvy "sinád", "harádž" za doprovodu nástrojů, nejčastěji loutny (muwattar), šalmaje (mizmár) nebo bubnu (daff). V prvním století islámu (do r. 750) sídlila vládnoucí dynastie Umajjovců v Damašku. Ikonografický materiál té doby zachycuje loutnu pandoru, hráče na hoboj a tanečnici. Damašek se stal postupně centrem obrovské říše, v níž se šíříla obliba perské hudby (perská melodika ovlivňovala arabskou, do hud. literatury proniká perská terminologie).
R. 750 byla dynastie Umajjovců vystřídána Abbásovci (750 - 1258), kteří budují dvůr v Bagdádu. Následující 2 stol. jsou označována jako zlatý věk a.h. V prostředí vzdělaného dvorského publika vzniká nejen vyhraněný náročný interpretační styl, ale i první arabská hudebně-teoretická literatura, písemně jsou fixovány některé melodické mody a rytmické vzorce (viz níže), je překládáno a arabizováno antické hudebně-teoretické dědictví. Snad od konce 9. stol. používaná označení pro hudbu "ghiná" a "músiqí" ukazují na 2 rozličné tradice reflexe: autochtonní arabskou (Ibn al-Munaqqim, al-Mawsilí, al-Isfahání) a řeckou (al-Kindí, al-Farábí). Mezi nejvýznamnější teoretické spisy patří vedle Munaqqimova pojednání o modech (Risála fí l-músiqí, konec 9. stol., vztahující se ale ke starší praxi), 21svazkový Kitáb al-aghání (Kniha písní) al-Isfaháního z 10. stol., která obsahuje texty arabských písní údajně z předislámského období až do 10. stol. spolu s životopisy spisovatelů, skladatelů i interpretů,nebo spisy al-Farábího, např. Kitáb al-músiqí al-kabír (Velká kniha o hudbě), a al-Kindího, které se vyrovnávají s antickým dědictvím a v jeho duchu pojímají hudbu jako vědu. Pro vývoj teorie modů a rytmu je významná "Kniha cyklů" (Kitáb al-adwár) Safí ad-Dína (13. stol.).
Po pádu Damašku (750) se dyn. Umajjovců usazuje ve španělské Cordóbě. Legendární hráč na loutnu Zyrjab tu r. 822 zakládá hudební akademii. Smísením arabské hudební tradice s vlivy berberskými a západogótskými se v prostředí politicky odlišném od východní části islámské říše (západ je zejména od 11. stol. rozdrobenější) formuje andalúzská hudba s vlastními hudebními formami i interpretační praxí. Dnešní hudba Maghrebu (Maroko, Tunis, Alžírsko) je všeobecně považována za navazující na andalúzskou tradici, která byla do Maghrebu přenesena zejména mezi 13. a 17. stol.
Rozdělení islámské říše na východní (Abbásovci v Bagdádu) a západní (Umajjovci v Cordóbě) část r. 750 je jen prvním z nepřehledné řady dělení: Ve 13. stol. připojují Mongolové jihozápadní Asii ke své říši, která v době největšího rozkvětu dosahovala na západě až do Anatólie a na východě do Číny (tudy proudily obousměrně vlivy). Po nich se ujímají vlády osmanští Turci, kteří ovládají po pádu Konstantinopole (1453) největší islámskou říši. Mamlúkové vládnou v Egyptě, Palestině a Sýrii (1250 - 1517). V Persii je poč. 17. stol. založena ší´itská monarchie Safíovců. V severní Indii existuje sultanát od 12. stol. Vrchol indo-islámské kultury představuje vláda Moghulů (1526 - 1858), která je zrušena Angličany teprve v 19. stol. K islámu se hlásí také stepní národy jižního Ruska a střední Asie. Arabští a indičtí kupci přinášejí islám v 16. stol i do jihovýchodní Asie.
Přímým historiografickým důsledkem těchto změn je naprostá nepřehlednost a velmi obtížná vědecká zpracovatelnost období od 11. do 19. stol. Arabskými historiky je období turecké nadvlády považováno za dobu úpadku klasických tradic. Velmi nesnadno zachytitelné jsou různé regionální obnovné tendence , probíhající na některých dvorech místních velmožů (ikonografický materiál zachycuje nejčastěji různé slavnostní scény , hostiny apod. s tanečnicemi, nebo vojenské orchestry, jimž byl připisován značný význam).
Teorie: Nejstarší známé teoretické spisy 9. a 10. stol (Risála, Kitáb al-músiqí..) se zabývají především 2 tématy: kosmologickými aspekty hudby a analýzou intervalů a stupnic. První oblast je určována především tzv. číselnou symbolikou: Číslo je spojujícím faktorem jinak nesouvisejících jevů (např. počet strun - roční období - živly ...) Určování velikostí intervalů procházelo v dějinách a.h. vývojem. Od počátku byla východiskem loutna ´ud, podle jejíchž prázdných strun nebo umístění pražců (zřejmě pouze teoretických) se nazývaly jednotlivé tóny. Ve 2 oktávách, které představují celý prostor arabské hudební teorie, se žádný název tónu neopakuje. Pojem absolutní výšky je a.h. cizí. Zatímco Risála rozeznává 10 tónů uvnitř oktávy pozdější teoretikové jich uznávají 17 (Safí ad-Dín, 13. stol.) až 24 (al-Farábí, 10. stol., M. Mišaka, 18. stol.) Heptatonické stupnice (později mody) jsou základem makámového systému (maqám). Safí ad-Dín jich vytváří v Knize cyklů (Kitáb al-adwár) 12 základních a 6 odvozených. Stupnice jsou chápány jako spojení tetra- a pentachordu, resp. dvou tetrachordů a celého tónu. Spojení tetrachordu je určeno pravidly (např. nejsou spojovány diatonické a nediatonické tetrachordy). Modus vycházející ze stupnice je charakterizován nejběžněji počátečním a závěrečným tónem, někdy i příznačným průběhem melodie. Ve 14. a 15. stol. byl tento systém rozšířen: větší důraz byl přisouzen příznačným melodickým obratům. Tento modální systém, různě obměňovaný pozdějšími teoretiky, doznal podstatné změny až v 19. stol., kdy Libanonec Michael Mišaka rozdělil oktávu na 24 přibližně stejných dílů (každý cca 50 C). Tento systém, umožňující transpozice všech modů, je běžně přijímán na Předním východě.
Také tradiční teorie rytmu má kořeny v Safí ad-Dínově Kitáb al-adwár. Tam je ještě bezprostředně spojena s prozodickou teorií: je odvozena od struktury verše. Pozdější - klasická - tradice používá pojmu "wazn" (míra) pro označení metro-rytmické formule, která strukturuje časový průběh skladeb s pevnou rytmicko-časovou organizací (jsou i skladby s volným rytmem - např. Maqám al-´Iráqí). Wazn je tvořen 2, 3 nebo 4 oddíly, které jsou určeny kvalitativně i kvantitativně . Podobně jako u indické tály je wazn prováděn doprovodným bicím nástrojem. např. bubnem tabl, tamburínou tar, darabukkou, nebo párem tympánů tbilat. Současný rytmický repertoár obsahuje asi 100 waznů; arabští hudebníci se je učí zpaměti pomocí onomatopoických slabik.

Žánry: zatímco v předislámském období nebyla vedena zřetelná hranice mezi sakrální a profánní hudbou, se vznikem a písemnou fixací Koránu jako božího slova začala dodnes neuzavřená diskuze o přípustnosti resp. vhodnosti provozování a poslechu vokální i instrumentální hudby (klasická hudba byla prvními náboženskými autoritami Muhammadem počínaje nazírána jako frivolní). Pod tímto zorným úhlem je arabská hudba tradičně dělena na 1) náboženskou, 2) klasickou, úzce spojenou s poezií, a 3) lidovou.

Duchovní hudba zahrnuje 3 základní oblasti: formy spojené s mešitou (čtení Koránu, výzvy k modlitbám z minaretu); hudbu mystických řádů; neliturgické formy svátku mawlid.
Přednes Koránu (qirá´a) je podřízen přísným pravidlům (výslovnost, přízvuky, pomlky, 3 základní rychlosti); jejich hlavním cílem je zachování jednotné formy a zabránění průniku vlivů z klasické hudby. Melodický průběh téhož textu se může u různých přednašečů podstatně lišit.
Přednes výzvy k modlitbám (ádhán) z minaretu má - i při velké variabilitě v jednotlivých mešitách - některé společné rysy: rozvíjí se ve 12 melodických frázích, založených na makámové řadě, melodická křivka vrcholí v 7. frázi .Ádhán má tytéž rysy i u izolovaných muslimských komunit, např. v Nepálu.
Hudba pobožností muslimských mystiků (súfí) má přivést zůčastněné ke stavu tranzu, který je chápán jako nejvyšší sjednocení s Alláhem. Z dostupných pramenů je zřejmé, že v průběhu dějin měla hudební stránka obřadů různou podobu - od orchestrální po komorní, v současnosti např. v Anatólii, tradiční oblasti súfijů, přežívá zpěv s doprovodem bubnů a náje, spojený s charakteristickou gestikou. Slavnosti k výročí narození Muhammada (mawlid) sestávají z částí shodných v celém islámském světě (básně o životě Proroka, přednes Koránu, modlitby) a z částí regionálně odlišných (tance, písně).
Základní formou klasické a. h. je nauba (též fasl, wasla) ve dvou hlavních podobách: východní (Sýrie, Egypt) a západní (Maghreb). V současné době bývají ale častěji prováděny jednotlivé části nauby, např. taqsím (vizmaqám). V Iráku je nejrozšířenější formou al-maqám al-´Iráqí (viz maqám), v Egyptě je za nejdokonalejšího představitele maqámového fenomenu považován od 19. stol. dór

Návštěvník (Pá, 5. 9. 2008 - 11:09)

Arabský kulturní okruh
Arabská hudba ve své klasické tradici je souhrnem nejrůznějších prvků zemí, ovládnutých islámem - především ze Středomoří, Předního a Středního východu. Zatímco lidové tradice jednotlivých zemí jsou často podstatně odlišné, je jednotná klasická tradice společná všem arabsky mluvícím zemím; jednota se projevuje především v teorii a terminologii, ale částečně i v interpretační praxi, modálních strukturách nebo typech nástrojového doprovodu).
Následující pokus o nástin dějin a. h. musí být - zejména vzhledem k obtížné dostupnosti výchozích pramenů - jen neúplný (např. podle M. Haase a H. Oesche nelze v současnosti napsat dějiny hudby islámského světa). Jeho opěrnými body jsou podstatné hudebně-teoretické spisy, které měly v dějinách a. h. mimořádný význam, a ikonografický materiál. Ten je sice relativně nepočetný (vzhledem k různě přísně dodržovanému zákazu zobrazování živých bytostí, vycházejícímu z islámu), ale zato velmi hodnověrný (zobrazení mělo být podle islámu schopno vlastního života).
Z předislámského období (do r. 622) nejsou žádné přímé zprávy o hud. reáliích. Dochované termíny umožňují pouze určení pěstovaných žánrů: "hudá" (karavanní zpěv) a "nasb" byly spojovány s mužskými interprety, zatímco "zpívající otrokyně" (qajna) prováděly lehčí zábavní zpěvy "sinád", "harádž" za doprovodu nástrojů, nejčastěji loutny (muwattar), šalmaje (mizmár) nebo bubnu (daff). V prvním století islámu (do r. 750) sídlila vládnoucí dynastie Umajjovců v Damašku. Ikonografický materiál té doby zachycuje loutnu pandoru, hráče na hoboj a tanečnici. Damašek se stal postupně centrem obrovské říše, v níž se šíříla obliba perské hudby (perská melodika ovlivňovala arabskou, do hud. literatury proniká perská terminologie).
R. 750 byla dynastie Umajjovců vystřídána Abbásovci (750 - 1258), kteří budují dvůr v Bagdádu. Následující 2 stol. jsou označována jako zlatý věk a.h. V prostředí vzdělaného dvorského publika vzniká nejen vyhraněný náročný interpretační styl, ale i první arabská hudebně-teoretická literatura, písemně jsou fixovány některé melodické mody a rytmické vzorce (viz níže), je překládáno a arabizováno antické hudebně-teoretické dědictví. Snad od konce 9. stol. používaná označení pro hudbu "ghiná" a "músiqí" ukazují na 2 rozličné tradice reflexe: autochtonní arabskou (Ibn al-Munaqqim, al-Mawsilí, al-Isfahání) a řeckou (al-Kindí, al-Farábí). Mezi nejvýznamnější teoretické spisy patří vedle Munaqqimova pojednání o modech (Risála fí l-músiqí, konec 9. stol., vztahující se ale ke starší praxi), 21svazkový Kitáb al-aghání (Kniha písní) al-Isfaháního z 10. stol., která obsahuje texty arabských písní údajně z předislámského období až do 10. stol. spolu s životopisy spisovatelů, skladatelů i interpretů,nebo spisy al-Farábího, např. Kitáb al-músiqí al-kabír (Velká kniha o hudbě), a al-Kindího, které se vyrovnávají s antickým dědictvím a v jeho duchu pojímají hudbu jako vědu. Pro vývoj teorie modů a rytmu je významná "Kniha cyklů" (Kitáb al-adwár) Safí ad-Dína (13. stol.).
Po pádu Damašku (750) se dyn. Umajjovců usazuje ve španělské Cordóbě. Legendární hráč na loutnu Zyrjab tu r. 822 zakládá hudební akademii. Smísením arabské hudební tradice s vlivy berberskými a západogótskými se v prostředí politicky odlišném od východní části islámské říše (západ je zejména od 11. stol. rozdrobenější) formuje andalúzská hudba s vlastními hudebními formami i interpretační praxí. Dnešní hudba Maghrebu (Maroko, Tunis, Alžírsko) je všeobecně považována za navazující na andalúzskou tradici, která byla do Maghrebu přenesena zejména mezi 13. a 17. stol.
Rozdělení islámské říše na východní (Abbásovci v Bagdádu) a západní (Umajjovci v Cordóbě) část r. 750 je jen prvním z nepřehledné řady dělení: Ve 13. stol. připojují Mongolové jihozápadní Asii ke své říši, která v době největšího rozkvětu dosahovala na západě až do Anatólie a na východě do Číny (tudy proudily obousměrně vlivy). Po nich se ujímají vlády osmanští Turci, kteří ovládají po pádu Konstantinopole (1453) největší islámskou říši. Mamlúkové vládnou v Egyptě, Palestině a Sýrii (1250 - 1517). V Persii je poč. 17. stol. založena ší´itská monarchie Safíovců. V severní Indii existuje sultanát od 12. stol. Vrchol indo-islámské kultury představuje vláda Moghulů (1526 - 1858), která je zrušena Angličany teprve v 19. stol. K islámu se hlásí také stepní národy jižního Ruska a střední Asie. Arabští a indičtí kupci přinášejí islám v 16. stol i do jihovýchodní Asie.
Přímým historiografickým důsledkem těchto změn je naprostá nepřehlednost a velmi obtížná vědecká zpracovatelnost období od 11. do 19. stol. Arabskými historiky je období turecké nadvlády považováno za dobu úpadku klasických tradic. Velmi nesnadno zachytitelné jsou různé regionální obnovné tendence , probíhající na některých dvorech místních velmožů (ikonografický materiál zachycuje nejčastěji různé slavnostní scény , hostiny apod. s tanečnicemi, nebo vojenské orchestry, jimž byl připisován značný význam).
Teorie: Nejstarší známé teoretické spisy 9. a 10. stol (Risála, Kitáb al-músiqí..) se zabývají především 2 tématy: kosmologickými aspekty hudby a analýzou intervalů a stupnic. První oblast je určována především tzv. číselnou symbolikou: Číslo je spojujícím faktorem jinak nesouvisejících jevů (např. počet strun - roční období - živly ...) Určování velikostí intervalů procházelo v dějinách a.h. vývojem. Od počátku byla východiskem loutna ´ud, podle jejíchž prázdných strun nebo umístění pražců (zřejmě pouze teoretických) se nazývaly jednotlivé tóny. Ve 2 oktávách, které představují celý prostor arabské hudební teorie, se žádný název tónu neopakuje. Pojem absolutní výšky je a.h. cizí. Zatímco Risála rozeznává 10 tónů uvnitř oktávy pozdější teoretikové jich uznávají 17 (Safí ad-Dín, 13. stol.) až 24 (al-Farábí, 10. stol., M. Mišaka, 18. stol.) Heptatonické stupnice (později mody) jsou základem makámového systému (maqám). Safí ad-Dín jich vytváří v Knize cyklů (Kitáb al-adwár) 12 základních a 6 odvozených. Stupnice jsou chápány jako spojení tetra- a pentachordu, resp. dvou tetrachordů a celého tónu. Spojení tetrachordu je určeno pravidly (např. nejsou spojovány diatonické a nediatonické tetrachordy). Modus vycházející ze stupnice je charakterizován nejběžněji počátečním a závěrečným tónem, někdy i příznačným průběhem melodie. Ve 14. a 15. stol. byl tento systém rozšířen: větší důraz byl přisouzen příznačným melodickým obratům. Tento modální systém, různě obměňovaný pozdějšími teoretiky, doznal podstatné změny až v 19. stol., kdy Libanonec Michael Mišaka rozdělil oktávu na 24 přibližně stejných dílů (každý cca 50 C). Tento systém, umožňující transpozice všech modů, je běžně přijímán na Předním východě.
Také tradiční teorie rytmu má kořeny v Safí ad-Dínově Kitáb al-adwár. Tam je ještě bezprostředně spojena s prozodickou teorií: je odvozena od struktury verše. Pozdější - klasická - tradice používá pojmu "wazn" (míra) pro označení metro-rytmické formule, která strukturuje časový průběh skladeb s pevnou rytmicko-časovou organizací (jsou i skladby s volným rytmem - např. Maqám al-´Iráqí). Wazn je tvořen 2, 3 nebo 4 oddíly, které jsou určeny kvalitativně i kvantitativně . Podobně jako u indické tály je wazn prováděn doprovodným bicím nástrojem. např. bubnem tabl, tamburínou tar, darabukkou, nebo párem tympánů tbilat. Současný rytmický repertoár obsahuje asi 100 waznů; arabští hudebníci se je učí zpaměti pomocí onomatopoických slabik.

Žánry: zatímco v předislámském období nebyla vedena zřetelná hranice mezi sakrální a profánní hudbou, se vznikem a písemnou fixací Koránu jako božího slova začala dodnes neuzavřená diskuze o přípustnosti resp. vhodnosti provozování a poslechu vokální i instrumentální hudby (klasická hudba byla prvními náboženskými autoritami Muhammadem počínaje nazírána jako frivolní). Pod tímto zorným úhlem je arabská hudba tradičně dělena na 1) náboženskou, 2) klasickou, úzce spojenou s poezií, a 3) lidovou.

Duchovní hudba zahrnuje 3 základní oblasti: formy spojené s mešitou (čtení Koránu, výzvy k modlitbám z minaretu); hudbu mystických řádů; neliturgické formy svátku mawlid.
Přednes Koránu (qirá´a) je podřízen přísným pravidlům (výslovnost, přízvuky, pomlky, 3 základní rychlosti); jejich hlavním cílem je zachování jednotné formy a zabránění průniku vlivů z klasické hudby. Melodický průběh téhož textu se může u různých přednašečů podstatně lišit.
Přednes výzvy k modlitbám (ádhán) z minaretu má - i při velké variabilitě v jednotlivých mešitách - některé společné rysy: rozvíjí se ve 12 melodických frázích, založených na makámové řadě, melodická křivka vrcholí v 7. frázi .Ádhán má tytéž rysy i u izolovaných muslimských komunit, např. v Nepálu.
Hudba pobožností muslimských mystiků (súfí) má přivést zůčastněné ke stavu tranzu, který je chápán jako nejvyšší sjednocení s Alláhem. Z dostupných pramenů je zřejmé, že v průběhu dějin měla hudební stránka obřadů různou podobu - od orchestrální po komorní, v současnosti např. v Anatólii, tradiční oblasti súfijů, přežívá zpěv s doprovodem bubnů a náje, spojený s charakteristickou gestikou. Slavnosti k výročí narození Muhammada (mawlid) sestávají z částí shodných v celém islámském světě (básně o životě Proroka, přednes Koránu, modlitby) a z částí regionálně odlišných (tance, písně).
Základní formou klasické a. h. je nauba (též fasl, wasla) ve dvou hlavních podobách: východní (Sýrie, Egypt) a západní (Maghreb). V současné době bývají ale častěji prováděny jednotlivé části nauby, např. taqsím (vizmaqám). V Iráku je nejrozšířenější formou al-maqám al-´Iráqí (viz maqám), v Egyptě je za nejdokonalejšího představitele maqámového fenomenu považován od 19. stol. dór

Návštěvník (Pá, 5. 9. 2008 - 11:09)

:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.

Návštěvník (Pá, 5. 9. 2008 - 11:09)

:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.
:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.
:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.
:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.
:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször

Návštěvník (Pá, 5. 9. 2008 - 11:09)

:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.
:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filo

Návštěvník (Pá, 5. 9. 2008 - 11:09)

:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\\\\\""tisztogatás\\\\\\\"", \\\\\\\""terror\\\\\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.

Návštěvník (Pá, 5. 9. 2008 - 11:09)

2008 21:40:44,
ostroma, 1789. Július 14-e, a Francia ForradalomA politikai forradalom az uralkodó csoportok a népesség túlnyomó része vagy kisebb forradalmi csoportosulás(ok) által kikényszerített átrendez?dése, amely folyamatot gyakran er?szak jellemez. A hatalmi er?viszonyok megváltozása után intézményesített er?szak folytatódhat, mint az Orosz Szocialista Forradalom vagy a Francia Forradalom esetében (\\\""tisztogatás\\\"", \\\""terror\\\""). A politikai forradalom új politikai rendszer-t eredményezhet.

A társadalmi forradalom a társadalmi struktúrában történ? alapvet? eszmei változás, mint például a Reformáció vagy a Reneszánsz megjelenése.

A két kategória közötti összefüggés, hogy a politikai forradalmakat is legtöbbször társadalmi vagy filozófiai okok mozgatják. Az újkorban a leggyakoribbak ezek közül a szabadságjogi (polgári) forradalmak és a szocialista forradalmak.

A forradalmakat nem szabad összekeverni az államcsíny fogalmával, amely nem többre, csak az aktuális vezet? elmozdítására irányul a hatalom élér?l egy sz?kebb csoport által. A forradalomnál kisebb horderej? f?ként szabadságjogi-emberjogi természet? társadalmi és politikai megmozdulás a felkelés, a lakosság csekélyebb szint? képviseletével pedig lázadás.

A társadalmi és politikai forradalmak gyakran intézményesülnek, amikor a forradalom eszméi, jelszavai és személyiségei a forradalom után hosszabb id?vel is kiemelked? szerepet töltenek be a politikai kultúra terén az országban. Az intézményesülés a forradalom által megalakult kormány legitimációját er?síti. Az intézményesülés kulturális vonatkozásai forradalmi megemlékezéseket, nemzeti ünnepeket, m?alkotásokat, forradalmi dalokat és más szellemi örökséget teremtettek az utókornak.

avo, (Čt, 4. 9. 2008 - 14:09)

dodatečně - smrt dítěte je obrovská ztráta, přeji hodně psychických sil!

ava (So, 30. 8. 2008 - 01:08)

Proboha, lidi vzpamatujte se, mám jeden (no vlastně víc, ale tenhle je poslední a nejdůležitější) zážitek s léčiteli. Pouze vydělávají na úspěších lékařů. Můj syn bojoval 13 dní na ARO dětské nemocnice o svůj život. Dva známí brněnští léčitelé, s kterými jsme byli několikrát denně v kontaktu, jelikož to doporučovali, neustále tvrdili jak 100% bude syn v pořádku a případné mírné komplikace způsobují pouze lékaři, podáváním špatných léků. Dokonce když byl můj milovaný syn již v komatu a posléze nastala smrt mozku, stále tvrdili jak za pár dnů nastane zlom k lepšímu. Peníze po nás nechtěli, ale v předsíni byla šikovně nastavená pokladnička a nehoďte jim tam nějakou tu stovku, když mají pro Vás tak úžasné informace. Nehledě na to, že kdyby se lékařům zázrak podařil, tak jsem ,,pánům léčitelům" určitě dala sumičku podstatně vyšší. Vyrovnání s tragedií, která mě postihla, je díky těmto podvodníkům ještě mnohem horší!
daší starší věc a tady taky:
8. 8. 2003 14:03:00, Honza
Bohužel i já - resp. moje manželka má velmi negativní zkušenosti se jmenovaným lékařem-po půlroční léčbě málem zemřela na totální selhání organismu v důsledku naordinovaných diet a byla letecky převezena do nemocnice, kde do ní 3 dny lili z kapaček minerálie. Silně Vám tohoto pána nedoporučuji.

ava (So, 30. 8. 2008 - 00:08)

: taky zajímavý příspěvek staršího data

Jsem právník a s panem Jonášem mám zkušenosti skutečně neblahé. Má neteř u něj nechala tisíce a samozřejmě, jak jinak (ostatně to popisují všichni stejně) jí absolutně nepomohl. Trochu do toho vidím, a proto jsem začal jednat a poslal dopis příslušným orgánům. Zatím nevím, jestli to mělo účinek, jisté je však to, že na domě "Celostní nemocnice" je nápis "Na prodej". Asi už si pan Jonáš a ostatní "doktoři" nahrabali sdostatek peněz. Proboha, lidi, neskočte jim už na lep! Údajně má ve své "nemocnici" čím dál méně pacientů, asi už ho všichni prohlédli.

ava (So, 30. 8. 2008 - 00:08)

Tento příspěvek nedávno někdo dal do dvedlejší diskuse a tak jsem jej překopíroval z vedlejší diskuse i sem, protože mi příjde velmi a velmi zajímavý:

4. 4. 2008 12:15:09, HLEDÁM PACIENTY PANA DOUBRAVY
Pokud by náhodou existovali nějací lidé, kteří nebyli spokojeni s léčbou pana Doubravy, případně jim pan Doubrava náhodou zapomněl vystavit doklad o příjmu peněz, žádám je, aby se mi ozvali na email. Zaručuji diskrétnost. Děkuji předem

pravni.poradna"atlas.cz

někdo tu spamuje aby se na doubravu nepřišlo, kdo pak asi???

Návštěvník (Út, 26. 8. 2008 - 20:08)

Anonyme, prosím, prosím, písni mi na meil na něj spojení, jsem vážně nemocná . Děkuji. stjape"seznam.cz

Návštěvník (Út, 26. 8. 2008 - 19:08)

Poznám léčitele, charakterního, zásadového,zapáleného pro svou práci, který opravdu pomáhá a jeho léčení přináší výsledky, kdyby ho nebylo , asi nepřežiji

evik (So, 9. 8. 2008 - 12:08)

Nové poradenské centrum nabízí své služby v oblasti zdravé výživy, úpravy tělesné hmotnosti, řešení zdravotních problémů, snižování krevního tlaku, zlepšení zraku, regenerace a vyčištění organizmu. Dále poradíme s problémy s trávicím ústrojím, srdcem a cévami, nadváhou, pohybovým ústrojím, cukrovkou a slinivkou břišní, imunitou a alergií. Pomáháme ke snižování výskytu alergií a celkového zatížení organismu vlivy životního prostředí. Vše pod dohledem proškolených pracovníků a konzultace s lékařskou radou. Ušetřete do budoucna za poplatky u lékaře a udělejte něco pro zdraví. V případě zájmů a potřeby dalších vám rádi poradíme na www.snama.cz/active-6

evik (So, 9. 8. 2008 - 12:08)

Poradím jak trvale snížit váhu a vytvarovat postavu, pokud Vás toto zajímá můžete se podívat na naše stránky. Rádi Vás přivítáme )) www.snama.cz/active-6

z (St, 6. 8. 2008 - 20:08)

magore, jdi se léčit

smolinka (So, 2. 8. 2008 - 09:08)

jaj ludia ja to fakt nepochopim...vidite ze ty ludia tahaju z vas len peniaze...a za co ??? ja chapem ze chory clovek hlada co by mu pomohlo...sama som tym presla....keby to vsetko tak fungovalo tak lekari nemaju co robit....tieto alternativne smery su zalozene na astrologii, bielej magii a ezoterike ..je to biznis....niekomu to pomoze...ale na ako dlho....??? a to co pletu niektory liecitelia dokopy to je na zasmiatie ake teorie si vedia vytvorit...Jezisa spajaju s Budhom a reinkarnaciou...skoda hovorit...len skoda ze niektory pisu ako vyhodili aj 30 tisic. a nic...co ste cakali??? hop alebo trop...nikde neni zaruka ze prave vam to pomoze..mohli ste ist na krasnu dovolenku k moru oddychnut si ..na dobry morsky vzduch a bolo by vam to zdravotne urobilo omnoho lepsie ...a neboli by to peniazie splachnute do zachodu....

lidumil?? (St, 30. 7. 2008 - 20:07)

Re: Léčitel Zapletal lena, 22.2.2008 13:14
jo mne stála léčba(prý jsem měla také únavový syndrom)necelých 30 000kč za 3měsíce a také mne nevyléčil.S léčbou u něj jsem již skončila,vyhozené peníze.

Mick (Út, 29. 7. 2008 - 23:07)

Před časem tu byla jedna velmi zajímavá diskuse o Doubravovi-"znamenitém" léčiteli.Nějak zmizela!Copak se to děje?

david (Út, 29. 7. 2008 - 21:07)

lecitelstvi je jen velkej bysnys...nic vic....tech lidi co to umej je tak ze by se je dalo spocital na prstech jedne ruky...ty co si udelaj nejakej kurz a myslej si ze na to vydelaj balik je na kazdem rohu tucet

Reklama

Přidat komentář